Endless entrust: one solo exhibition of Fatih Mika in Beograd

Endless Entrust, la personale di Fatih Mika alla Biblioteca Nazionale di Belgrado.

Fatih è un grande amico, un grande artista e incisore. Ritrovo il professore con cui ho lavorato per un anno all’Accademia di Belle Arti di Venezia, negli stessi giorni in cui sono a Belgrado all’opening della 3rd International Printmaking Triennial.

Incontrarsi con le opere in mostra in giro per il mondo e incontrarsi nei laboratori delle Accademie d’Arte è  un’esperienza che fa valere ancora di più il lavoro di costruzione di occasioni di scambio di valori umani, quel lavoro di rete che spesso in silenzio gli artisti allestiscono con paziente sapienza.

Endless Entrust, the one solo gravure exhibition of Fatih Mika in the National Library of Belgrado. Fatih is a great friend, a great artist and engraver. I find again the teacher with which I have worked together for one year to the academy of Belle Arti of Venice, in the same days when I am to Belgrado to the opening of the 3rd International Printmaking Triennial.

To meet around the world with the works in exhibition and to meet in the laboratories of the Academies of Art is an experience that makes to be worth even more the job to construct exchange occasions of human values, that work of net that often in silence the artists prepare with patient wisdom.

Alberto Balletti

Photo by Marina Guarneri, Marco Trentin e Alberto Balletti